اهداف
فراهم سازی زمینه ی شناسایی، ظهور و پرورش استعدادها و تشویق به امر پژوهش و افزایش خلاقیت بر مبنای اصول و ارزش های دینی و ملی جهت فراهم سازی زمینه ی رشد و پیشرفت همه جانبه دانش آموزان به عنوان سرمایه های اجتمایی در چارچوب اهداف دوره ابتدایی.
ترویج فرهنگ پژوهش با بهره گیری از تجربه های نظام آموزش بین المللی (®IB (International Baccalaureate
وتطابق آن با مفاهیم فرهنگی و مذهبی و بومی کشورمان.
آموزش با هدف پرورش تفکر خلاق؛ تفکر انتقادی و تفکر مراقبتی و درنهایت خود تصحیح گری تحت عنوان فلسفه برای کودکان (فبک یا P4C)
نهادینه سازی ارزشهای اخلاقی و انجام امور براساس سنت و قوانین طبیعی و الهی و برپایه محور کرامت انسانی که در بستری از رشد و کمال در حرکت به سوی خداوند متعال
متناسب سازی برنامه درسی در جهت کسب شایستگی های لازم به گونه ای که دانش آموز برای آینده و زندگی کردن در اجتماع آماده گردند و ایجاد محیطی امن و شاد در حوزه یادگیری
نهادینه کردن ارزش های اخلاقی
کشف و هدایت استعدادهای بالقوه دانش آموزان
دست یابی به بالاترین درجات آموزشی و پرورشی
به روز بودن و ارائه شیوه های نوین آموزشی و پرورشی
تبدیل شدن به موسسه پیشرو در زمینه آموزش و پرورش در استان آذربایجان شرقی
فراهم سازی زمینه ی شناسایی، ظهور و پرورش استعدادها و تشویق به امر پژوهش و افزایش خلاقیت بر مبنای اصول و ارزش های دینی و ملی جهت فراهم سازی زمینه ی رشد و پیشرفت همه جانبه دانش آموزان به عنوان سرمایه های اجتمایی در چارچوب اهداف دوره ابتدایی.
ترویج فرهنگ پژوهش با بهره گیری از تجربه های نظام آموزش بین المللی (®IB (International Baccalaureate
وتطابق آن با مفاهیم فرهنگی و مذهبی و بومی کشورمان.
آموزش با هدف پرورش تفکر خلاق؛ تفکر انتقادی و تفکر مراقبتی و درنهایت خود تصحیح گری تحت عنوان فلسفه برای کودکان (فبک یا P۴C)
نهادینه سازی ارزشهای اخلاقی و انجام امور براساس سنت و قوانین طبیعی و الهی و برپایه محور کرامت انسانی که در بستری از رشد و کمال در حرکت به سوی خداوند متعال
متناسب سازی برنامه درسی در جهت کسب شایستگی های لازم به گونه ای که دانش آموز برای آینده و زندگی کردن در اجتماع آماده گردند و ایجاد محیطی امن و شاد در حوزه یادگیری
نهادینه کردن ارزش های اخلاقی
کشف و هدایت استعدادهای بالقوه دانش آموزان
دست یابی به بالاترین درجات آموزشی و پرورشی
به روز بودن و ارائه شیوه های نوین آموزشی و پرورشی
تبدیل شدن به موسسه پیشرو در زمینه آموزش و پرورش در استان آذربایجان شرقی
- آشنایی با حوزه عاطفی
- آشنایی با حوزه شناختی
- طبقه بندی بلوم
- آشنایی با حوزه عاطفی
حوزه عاطفی با علاقه، انگیزش، نگرش، قدردانی و ارزشگذاری سر و کار دارد. برای مثال وقتی معلم از این بابت نگران است که یکی از دانشآموزان او علاقهای به درس فیزیک نشان نمیدهد، نگرانی او در رابطه با مشکل دانشآموز به حوزه عاطفی مربوط میشود. همه معلمان، در ضمن آموزش هدفهای شناختی، چه مستقیم و چه غیر مستقیم، در تحقّق بخشیدن به هدفهای عاطفی نیز میکوشند. با این حال، چون غالباً محتوای برنامههای درسی را هدفهای حوزه شناختی تشکیل میدهند، حوزه عاطفی هر چند بسیار با اهمیت است، به اندازه حوزه شناختی شهرت نیافته است.
- آشنایی با حوزه شناختی
حوزه شناختی، دانش و معلومات و تواناییها و مهارتهای ذهنی را در برمیگیرد. مثلاً وقتی معلم از این بابت نگران است که یکی از دانشآموزان در حل کردن مسائل درس حساب با مشکل مواجه است نگرانی در رابطه با مشکل دانشآموز به حوزه شناختی مربوط میشود. بیشتر فعّالیّتهای آموزشی معلّمان و تلاشهای دانشآموزان برای یادگیری در دوران مختلف تحصیل، به حوزه شناختی ارتباط دارد.
طبقهبندی هدفهای آموزشی معروف به طبقهبندی بلوم:
این طبقهبندی به وسیله گروهی از متخصصان تهیه شده و به نام بنجامین بلوم که سرپرستی گروه را بر عهده داشته شهرت یافته است. در این طبقهبندی، هدفهای آموزشی ابتدا به سه دسته کلی با نامهای حوزه شناختی (cognitive domain)، حوزه عاطفی (affective domain) و حوزه روان-حرکتی (psychomotor domain) تقسیم شدهاند، و هر یک از این حوزهها یا حیطهها هم شامل تعدادی طبقه است.